måndag 15 augusti 2016

Höst ?

Temperaturen sjunker rejält och det känns lite underligt att ta på sig höstkläder redan i början av augusti! Det ska bli bättre har SMHI lovat, men man vet ju aldrig.

Det har blivit en del innesittande och promenaderna har inte blivit så långa. Det fick bli Aktiverum i stället. Okej det också!

Söndagen blev för mig något alldeles extra!



Medan Lasse tittade på OS-golfen tog jag på mig mina hörlurar och lyssnade på Kerstin Ekmans sommarprogram. Det blev en riktig höjdare! Jag njöt i fulla drag både av hennes berättelse och av hennes musikval. Det blev som Gudrun skrev i en kommentar på facebook: en helhet av både tal och musik.


På kvällen tog jag bussen in till Mariakyrkan för att lyssna till Yves Rechsteiner när han gav konsert "Sju över sju". Oj, oj oj säger jag bara. Kyrkan var som väl var fylld av musiker och körsångare och vi var alla överens. Det var säkert en av de bästa konserterna som spelats i Mariakyrkan! Så tyckte i alla fall Mats H, vår tidigare organist, som minsann också han är en skicklig organist.

Jag ska nu bland annat lyssna på You Tube när han spelar  Hector Berlioz ur Symphonie Fantastique.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar