onsdag 6 januari 2016

Så blev det Trettondehelg


Det var tur att vi körde hem från Stenungsön på Nyårsdagen för vi hörde att det varit flera trafikolyckor strax söder om Ängelholm på E6:an söderut den 2 januari.



Jag var ju tvungen att fotografera orkidéerna som blommade för fullt i vardagsrumsfönstret. Lasse vattnar och sköter om dem med den äran!

Under söndagen tjänstgjorde jag i kyrkan och för övrigt blev det vila.

I måndags fick vi besök av Odd, Lasses barnbarn, som är hemma i Mölle ett tag. Han åker tillbaka till Sydafrika i slutet av januari. Kul att han vill titta in till oss ett tag.

Jag hade lovat att under måndagen hämta familjen på Kastrup så att de skulle slippa allt krångel med tågen och id-kontroller. Det var inga problem med väglaget som tur var. Det gick på en dryg timme att ta sig fram till flygplatsen. Härligt att ha dem hemma igen!

Trettondagsafton var det fest hemma hos Christina och Pelle. Vi körde och hämtade Gull-Britt och Åke . Det var tur med väglaget den här gången också. I Lund och Malmö var det massor av olyckor på grund av halka, men vi slapp det helt och hållet.


Vi var 12 gäster och det började med en liten snaps på en vodka som tillverkats på Ellinge slott, dit Chorus Amici gjorde en utfärd i somras. Purity Vodka kallar de sin vodka. Jag har ju vit månad så jag fick avstå.


Här var det dukat till fest! Trevligt att man kan ha 14 personer vid ett och samma bord! Brasan var naturligtvis tänd.

Det blev många glada skratt och diskussionsvågorna gick ibland höga. Det är så härligt att träffa så många vänner som man haft i över fyrtio år. Även Lasse fann sig väl tillrätta trots att han inte känt dem mer än i ett par år!

Vi kom klockan fem, men eftersom jag skulle upp tidigt nästa dag körde vi hem vid tiotiden.


Vad jag skulle upp så tidigt till? Jo, Ellen spelade kvartsfinal i Nyårssaluten på Arenan och hon skulle åka redan kl 07:45 så det gällde att sätta klockan om jag ville komma med.


Det var verkligen kul att se HIK-tjejerna spela. Vilken fart!


En fotograf från HD plåtade och Ellen var med på varenda bild. Häftigt!


Hon ska ju bli proffs säger hon så det gäller ju att vara alert redan nu. Och det är hon! Strålande!




Kyrkokören sjöng förstås på högmässan på Trettondagen och på kvällen var det Trettondagskonsert med Henriette Bonde-Hansen som solist.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar