måndag 2 november 2015

November


Hade det inte varit för att det är mörkt varje morgon när jag stiger ur sängen så hade jag inte trott att det var november. Penséerna och daliorna står fortfarande i full blom.


Höstplöjningen är också igång. Det ska bli spännande att se vad som kommer att växa här i vår.



Ellen hade höstlov så vi åkte över till Helsingör tillsammans med Moa och hennes mormor Margareta. Det blev ett besök på Sjöfartsmuseet.


Hela havet stormade på sina ställen inne i museet och det var ganska häftigt, annars tror jag att tjejerna var måttligt intresserade av alla fartyg.


Då ger vi oss iväg från underjorden för andra fröjder. Dessvärre visade det sig att glassen som vi tänkt oss, i rån och med chokladboll på toppen, var omöjlig att få eftersom glassbaren var stängd och öppnade inte förrän i mars. Det fick bli kaka och dricka på Kulturverftet i stället.

Under fredagen var det dags för bridge hos Annika och Staffan och sedan var det All Helgona-helg med körkonserter både i GA och Maria.


HSB-husen tvärs över gatan växer i rasande fart, precis som jordhögen över hus 22.


Under lördagen var jag inne på Dunkers kulturhus och kunde konstatera att det äntligen kommit upp en text ovanför museet som berättar vad som finns innanför portarna.


Uppe på andra våningen vid utställningen "Skräckromantikens landskap" var det levande musik under tiden som man tittade på utställningen. Det är precis vad jag önskat , att konstarterna möts på det här sättet. Bravo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar