måndag 23 november 2015

Massor med snö

Så mycket snö som kom under så kort tid det här veckoslutet tror jag aldrig jag varit med om tidigare. Jag ska strax berätta mer om det, men först lite om vad som hänt i veckan. I onsdags hade vi ett extra församlingsråd då vi diskuterade förslaget till ny instruktion för församlingsråden i pastoratet.

Familjemiddagen hade vi i fredags, dock utan Ellen. Inga bilder blev det, men jag kan ju berätta att vi till förrätt åt lax som Jesper levererade, huvurätten var hjortfärsbiffar, ratatouille och klyftpotatis.



En lien ostbricka från Ålgränden fick avsluta tillsammans med pralinererna som Chocolatte hade vunnit pris med. De på bilden heter Virgin mojito och den andra pralinen som vann guldmedalj, men som jag inte har någon bild på, heter Saltlakritskola.


Så till snöovädret. Så här såg det ut på söndagsmorgonen.



Det gick knappt att fotografera eftersom det satt massor av snö också på fönstren. Jag var gudstjänstvärd och skulle därför vara i Mariakyrkan klocka tio. Jag tog på mig skiddräkten och tog mig med möda ut i terrängen. Ytterdörren gick knappast att få upp eftersom det låg en stor driva snö framför. Jag gick hemifrån halv nio för att ta en buss. Den kom fem i halv tio! Men jag hann!

Sedan var det dags för färd över till Helsingör för att sjunga tillsammans med "gamla" Felicitas på en minneskonsert för Johs. Fantastiskt härligt. Vilken kör!!! Tänk om.....men nej, det går inte. Vi bor alldeles för långt ifrån varandra nuförtiden tyvärr.


I dag måndag var det bara att sätta igång och försöka få bort all snö från bilen. Det var tufft!


Så här långt hann jag innan Johan kom med snöskyffel (som vi naturligtvis inte hunnit skaffa!!!!) och fixade så det blev skottat och rengjort precis överallt! Fantastiskt!


Naturligtvis skottade han också gästparkeringen så att städtjejerna kan parkera i morgon. Min underbare härlige Johan!


De här två godingarna som blivit bitna av en något större hund njuter av varandra och värmen från solen som strålar. Vi håller tummarna för att de snart, snart ska bli helt okej igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar