fredag 16 oktober 2015

Här rullar det på


Det går undan kan man väl säga.


Stora maskiner gräver och lastbilar kommer och hämtar jord - utom på tomt 22 - där jordhögen bara växer.


Området är ju relativt stort. Här ska rymmas 10 st tvåvåningshus med fyra rum och en altan och 16 st enplanshus med tre rum utan altan.


Den här bilden visar området söder om arbetsbodarna som man kan se till höger på bilden.


I dag håller man på att lägga ut isolering i markplanet eftersom man kommer att ha golvvärme i husen. Här är det enplanshusen mot Körmästarevägen som först förses med isolering.


Jordhögen ligger förstås kvar på hus 22:s tomt. Det känns tryggt. De får prova och göra rätt på de andra tomterna först!

I dag är det fredag och då kommer städtjejerna hem till Johan och Marie mellan kl. 8 och 9. Vi har kommit överens om att Johan och Bob kommer hit och tar en frukostkopp medan det städas på Skimmelvägen.

Gissa om jag blev överraskad när jag i dag blev väckt av min son! Klockan var kvart över åtta och jag hade inte hört att han ringde på dörren och inte hörde jag att larmet gick eftersom Lasse glömde larmna av innan han öppnade för Johan.

Det var längesedan jag sov så gott! Jag hade inga mardrömmar om förlorade halsband eller saker som jag nog inte skulle hinna med eller sånger jag inte skulle hinna lära mig eller .... Underbart!


Sista bilden i dag blir av hibiskusen jag fick av Cathy. Den har kommit igen och är nu full av knoppar. Ska bli spännande att se den när alla knopparna slagit ut. Hoppas de inte trillar av, men jag vattnar på fatet och låter den stå i solen så....jag håller tummarna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar