onsdag 11 mars 2015

Två sista dagarna i LPA


Så kom värmen. När jag tog min promenad var det nästan för bra!


Caliman kom inblåsande från Sahara och termometern bara steg. Hela 32 grader nådde den upp till innan den blev nöjd. Det känns inte helt bra att promenera i den värmen och det stoffet som blir av Caliman.


Surfarna gillade blåsten i alla fall. Det fanns massor av dem strax intill Konserthuset.



Sitta inne går ju inte heller så det blev lite lätta promenader. På kvällskvisten finns det barer som har stora TV-skärmar där de visar fotbollsmatcher och så kan man ju dansa! Här dansas det tango mitt på promenadvägen Las Canteras av hjärtans lust. Häftigt! Klicka gärna på bilden!

Söndagen var precis lika varm! Vi tänkte ta det lugnt, läsa och promenera, läsa och promenera.


Det finns ett café som har underbart goda glassar precis intill det hotell vi bodde på. Frestelserna blev förstås alldeles för stora i värmen. Det gick ganska lätt att få i sig precis allt, dvs när man lyfte ner glaset en bit så att man kom åt alla läckerheterna.


På min morgonpromenad passade jag på att beställa bord på den här krogen, en av mina favoriter!


Vi fick ett bord med härlig utsikt och flera surfare testade vågorna. En och annan fiskare med jättelånga fiskespön fick vi också se.


Jag frågade förstås vilken fisk de hade i dag som var speciellt bra. Då kom de och visade denna, fulas heter den och vi fick den grillad med massor av lök och annat gott ovanpå.

Måndag morgon kl. 07:30 kom Gunilla och hämtade oss. Norwegian avgick prick och vi landade i Köpenhamn exakt på minuten efter tidtabell.


Här säger vi hej då och stort tack för allt vi fick vara med om tack vare Gunilla. Stor kram!





2 kommentarer: