lördag 7 mars 2015

Restaurangbesök


Det finns ju några ställen man inte gärna missar när man är här nere.


Glamour är ett sådant. Det blev en riktigt härlig kväll på det här stället tillsammans med Märta. Förutom att det alltid är trevligt med goda vänner var det speciellt kul att Märta och Lasse båda hade bott i Biot i Frankrike. De kunde dessutom byta erfarenheter från jobb i Finland. Världen är onekligen liten!


Jag hade lovat att bjuda Lasse på födelsedagsmiddag när vi kom ner till Las Palmas. Valet föll på Casa Carmelo. Vi började förstås med en gin/tonic för Lasses del. Det blev ett glas vitt för mig.
Lasse åt oxfilé och jag lammkotletter. Till detta fick vi ett härligt rödvin, Le Altanzia, Rioja Reserva 2007.


Som avslutning blev det en Irish coffee. Lite rund under fötterna när vi skulle gå hem var i alla fall jag. Lasse hade ju krycka så han var nog inte rundare än vanligt under sina fötter.

I dag har jag varit på basar i Engelska kyrkan. Där träffade jag förutom Gunilla, Patrik och Daniella och Ann-Margeth.


Efteråt tog vi bussen hem till Gunillas gågata och åt en härlig lunch på,en av Patriks vänners krog.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar