söndag 15 mars 2015

Igång igen


När Lasse åkte in till stan för att titta på en ny bil så promenerade jag till bussen för att ta mig in till Dunkers Kulturhus, lyssna på Britt-Marie Mattsson och se på utställningarna.


Helene Schmitz ställde ut fotografier som speglar samspelet natur - människa. Det är inte alltid så lyckosamt.

Den andra utställningen handlade om kläder. Både kläder som var skapta för att bära och sådana som var gjorda av kapsyler, papper m. fl. material.


I huvudet på Bea Szenfeld heter den här bilden. Det är modeskaparen själv som funderar. Jag missade tyvärr en av presentationerna av utställningen som Lena Wilhelmsson gjorde tillsammans med Bea Szenfeld.

Britt-Marie Mattsson var intressant, men talade tyvärr alldeles för fort. Jag köpte i alla fall hennes bok "När kriget kom till Lyckhem". Handlingen utspelar sig delvis i Bohuslän där Britt-Marie Mattsson är uppväxt.


På vägen hem tog jag först en promenad i stan. Vid Rådhuset hittade jag de här fina tulpanerna.

Hur gick det för Lasse då? Jo, när han kom hem berättade han att han nu var ägare till en ny bil.


Det blev en likadan som den vi hade, men den är sprillandes ny!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar