lördag 7 mars 2015

Resa söderut


Först måste jag berätta att solen visade sig i torsdags!


Gissa vem som genast hittade en solstol på hotellets soldäck!

Det vackra vädret höll i sig även under fredagen och vi gjorde ännu en utflykt söderut.


Vi ville visa Lasse Puerto Mogan. Det visade sig vara betydligt besvärligare än vi anat. Troligen var det marknadsdag och det var alldeles omöjligt att få en parkeringsplats, inte ens i ett parkeringshus. Dessutom var vägen ner till hamnen avstängd. Det gällde bara att styra kosan norrut. Här fick vi i alla fall en bild av hur hamnen i Puerto Mogan ser ut.

Färden gick sedan genom de olika samhällena upp till Playa del Ingles och vår frisör Frederik, som tog hand om mig. Det var intressant att se hur mycket som förändrats sen sist. Även Gunilla var överraskad av allt nytt som vuxit upp. 

På kvällen gick vi på konsert i Alfredo Kraus, men det återkommer jag till.

Eftersom jag hade en av mina födelsedagsklänningar med mig klädde jag om inför konsertbesöket.


Jackan som också är ny passade ju fint till.



Eftersom man inte får fotografera när hela orkestern ( 80 st! ) finns på plats så gäller det att få en bild som ändå visar lite hur det kan komma att se ut. Vi lyssnade både på Kolday, Danzas de Galanta och Bartoks Konsert för orkester, en av hans sista kompositioner. Härligt, härligt!



Här är humöret på topp. Vi brydde oss aldrig om att gå ut i pausen. Sköna stolar ska man akta sig för att lämna.



Så var det slut på ännu en dag fylld av härliga upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar