måndag 8 april 2013

Trollflöjten


Den här damen Erika Miklósa - från Ungern - stod för behållningen på en version på Malmö Opera av Trollflöjten som jag i går söndag upplevde som alldeles för pratig. Erika hade rollen som Nattens Drottning och sjöng som om det var världens enklaste sak att få de högsta tonerna att bara trilla som pärlor ur hennes mun. Resten var jag inte särskilt imponerad av. Kanske berodde det en del på att jag i lördags lyssnade i radions direktsändning av premiären på Verdis Boccanegra med Malin Byström i Göteborgsoperans uppsättning. Det lär helt formidabelt och jag gläder mig åt att få både se och lyssna på föreställningen i Göteborg i slutet av april.

Nu är det Bruckner som står på agendan. Repetition i Landskrona i kväll, sedan ett par repetitioner till och så är det konsert i Mariakyrkan på söndag sju minuter över sju.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar