fredag 19 april 2013

Så var det fredag


Som sagt, redan fredag! Hela veckan har varit varm, otroligt blåsig och havet har skiftat färg och utseende hela tiden. Jag passade i går kväll på att fotografera solen som nu snart sjunker ner direkt i havet.

I onsdags fullföljde vi utbildningen av alla tillträdande presidenter och sekreterare i Rotary. Vi var på Hotell Öresund i Landskrona, vilket naturligtvis fick mig att nostalgiskt tänka på alla promenader från Centralstationen ner till Kallbadhuset som mina syskon och jag gjorde varje sommar vi hälsade på morfar och moster i Vadensjö.

I går torsdag avslutade vi i gamla styrelsen för Skånska Akademiens Vänförening vår verksamhet, d.v.s.  styrelsen avgick och nya kvastar får försöka börja sopa. Själva årsmötet genomfördes på 7,5 minuter och efteråt tog vi fyra "gamla" styrelseledamöter, som var på mötet, en räkmacka inne på matsalen på Grand. Det hade vi gjort oss förtjänta av tyckte vi.

I kväll är det dags för teater. Lasse och jag ska se Emigranterna på Lillan. Den fick otroligt bra kritik i HD. Nu gäller det att se om vi får samma upplevelse.

I morgon lördag sjunger vi Bruckner i Landskronas katedral och på söndag blir det repetition med Chorus Amici.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar