söndag 3 mars 2013

Musik


Så var det dags för Kammarmusikfestival lördag och söndag. För min del blir det enbart lördagen eftersom jag ska se och höra Parsifal från Metropolitan i dag, söndag.

Under lördagen svarade i alla fall den här trion för en härlig upplevelse. Fujita Piano Trio består av tre japanska systrar som spelat tillsammans i drygt 30 år. Det märktes! Inga noter utan hela konserten utantill. Vi fick lyssna till Haydn, Dvorak och Ravel. Ravels pianitrio i a moll var häftigast tyckte jag!

Senare på kvällen var det dags för en barockafton med  ensemblen Altapunta, bestående av violin, trombone och en anordning med diverse ljud, Yamaha DX7. Nja, det var kanske för stort hopp mellan de båda konserterna, men jag var inte lika nöjd när jag gick hem från den som från systrarna Fujita.

Så är det dags att ge sig iväg till Röda Kvarn för att uppleva Parsifal. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar