måndag 11 mars 2013

Härlig weekend

Det skulle kanske bli melodifestivalen för hela slanten tänkte jag när jag åkte hem från utbildningsdagen på Rotary - Sundsgården. Det slapp jag som väl var! I stället blev det en otroligt skön musikstund framför TV:n som bjöd på Gershwin, Hancock och Dudamel i skön förening. Det blev verkligen en skön förening. Eftersom melodifestivalen inte var riktigt slut så gick det bra att också få uppleva slutet på den. Alldeles tillräckligt tyckte jag.


Här spelar Herble Hancock Gershwins Rhapsdy in blue tillsammans med Los Angeles filharmonikerna under ledning av GUSTAVO eller också spelar han En amerikan i Paris. Njutbart båda delarna!

Under söndagen var Lasse och jag bjudna till Lasses dotter Katarina och hennes familj på lunch i Mölle. Kvällen tillbringade vi i Konserthuset där Fredrik Bjurstedt bjöd på en härlig musikstund när han först introducerade och sedan ledde kvällens konsert. Höjdpunkten där var Mahlers Das Lied von der Erde.


Det känns verkligen bra med så mycket musik! Och i kväll är det repetition av Bruckner m.m. Jippie!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar