lördag 23 mars 2013

En vecka försvinner så fort

Det är knappt jag tror det är sant! Redan lördag! Vad som har hänt sen sist? Massor! Nyttigt besök hos Andreas kiropraktorn, styrelsemöte med Museiföreningen, sånglektion hos Catarina, repetitioner med Maria-körerna och Bel Canto, årsmöte med Museiföreningen på den anrika Medicinhistoriska Museet och sedan både konsert- och teaterbesök.

Jag blev - faktiskt - omvald till sekreterare i Museiföreningen så nu har jag räddat sysselsättningen under några tisdagsförmiddagar framöver.

Vår körledare Mats H i Maria-körerna anmodade oss att gå på konsert i torsdagskväll i Mariakyrkan då en trio från Tyskland gästade oss. Det blev en fin konsert med flöjt, oboe och cembalo. Kyrkan var inte fullsatt precis, men Manze hade ju konsert med HSO samtidigt så jag förstår varför det var glest i bänkraderna. Trio Sanssouci heter trion som verkligen är värd att lyssna på.


I går, fredag, var det teaterbesök som stod på agendan. Vi såg Carin Mannheimers "I sista minuten" på Stadsteatern med Eva Rydberg - strålande!! -, Ewa Roos, Inga Ålenius, Per Jonsson - kul att se honom på scenen igen! - Jörgen Düberg och Maria Kulle i rollerna. Temat om åldrandet är ju intressant. En fullsatt salong hade trots temat riktigt trevliga tre timmar.


 Här har vi de ter äldre damerna som gestaltades av Inga Ålenius, Eva Rydberg och Ewa Roos.

I kväll ska Lasse och jag äta middag på Bonasera/Bonasera och i morgon, Palmsöndagen, blir det både körsång och orgelkonsert i Mariakyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar