onsdag 13 mars 2013

Härliga Ellen

Så var det dags igen för förmånen att få hämta Ellen i skolan och få några härliga timmat tillsammans med henne. Jag var ganska tidigt i skolan och fick uppleva hennes mellanmåls-stund med de övriga barnen. Lugnt och fridfullt. Alla visste precis sina uppgifter och skötte dem exemplariskt. De äter i lugn och ro, plockar undan efter sig och torkar sedan av bordet vid sin plats. När vi gick till bussen kom alla frågor, tankar och funderingar ut i en rasande fart. Bra att jag nu fått tid hos Hörsam så att jag slipper fråga om så många gånger!


Från bussen gick vi direkt till PeO:s ateljé. Solen strålar som synes och det blir lite tokig ljussättning - men det gäller att plåta så länge hon står kvar. Via teatern gick vi sedan till fiskaffären för att köpa fiskbiffar. Kvällen avslutade vi i S:a Anna kyrka där det var nomineringsmöte till kyrkofullmäktige. Det var en fröjd att ha den här lilla vetgiriga och kloka damen med sig även i det sammanhanget.

I dag snöar det! Trodde inte mina ögon när jag tittade ut i morse. Snödropparna och krokusen som jag såg i går är helt översnöade. Nu längtar vi alla gräsligt mycket efter VÅREN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar