lördag 29 december 2012

Julkonsert i Klippan

I går var det dags för årets sista julkonsert. Min kör, Bel Canto-kören, samarbetade med S:t Petrikören i Klippan och solisten Anders Mårtensson. Pelle var med och hjälpte oss både i tenorstämman och som ackompanjatör på flygeln. Vi saknade förstås Christina som låg hemma i sängen ordentligt förkyld. Det blev en riktigt fin konsert med en mycket nöjd publik som gav oss sitt bifall med att applådera stående.
Efteråt hade vi eftersits hemma hos Pamela med glögg - hemgjord! - flera goda pajer och en massa annat gott. Det blev som alltid i körsammanhang en jättetrevlig kväll med många glada skratt och härlig samvaro.
Jag kommer förhoppningsvis att få några bilder därifrån som jag ska sätta in senare.

När jag kom hem möttes jag av den här bilden, en liten ros i min tidningshylla vid ytterdörren.  Det var min gulliga granne som jag hade träffat ute på stan och bytt några ord med som hälsade till mig på det här underbara sättet. Visst har jag det fantastiskt! Och nu bär det iväg igen till Stenungsön. Också det något jag ser fram emot och återkommer till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar