torsdag 13 december 2012

Himmel!

Himmel så fort tiden springer iväg! I måndags kväll var jag bjuden att lyssna på min gamla kör Felicitas. De framförde ett julprogram i Mariakyrkan med den äran. Årets konsert var betydligt bättre än förra årets! Ett riktigt lyckokast med den nya dirigenten kan man förmoda. Efter konserten gick jag till Maria församlingshem för att repetera med mina körer. Det var verkligen jättehäftigt att själv få sjunga!

Så var det dags för film i tisdags. "En julberättelse" blev en riktigt intressant historia om en familj där de åldriga föräldrarna samlade sin vuxna barn en eventuell sista gång till jul. Här fanns alla karaktärer skildrade. Att filmen är fransk skulle man kunnat gissa även om den varit dubbad till vilket annat språk som helst.

I onsdags var det Rotary för hela slanten. Jag fick hoppa in som sekreterare eftersom den ordinarie distriktssekreteraren var sjuk. Det var alltså ett distriktsmöte i Malmö.

I dag, torsdag, började det med Lucia på TV 2. Lite längre fram på dagen fick jag en riktigt ordentlig och ganska smärtsam massage uppe hos min kiropraktor.  Ganska välbehövlig gissar jag och jag ska följa upp den med ytterligare en behandling varje vecka innan jag åker ner till värmen i januari. Det kommer inte att bli ett öre över till några julklappar förstår jag. Kvällen har jag ägnat HSB.s fullmäktige. Professionellt i varje liten detalj. Skönt! Uppskattas! I morgon är det repetition i Kvidinge kyrka inför julkonserten på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar