fredag 21 december 2012

Julkonsert

Den här bilden var inlagd på Helsingborgs hemsida inför gårdagens julkonsert i Mariakyrkan, visserligen med fel tid - men ändå....
I måndags var det julbön och jullunch med Rotary och på kvällen repeterade vi inför julkonserten med Mariakyrkans körer. I tisdags blev det en tur ut till Petra i Mörarp och hennes vidunderligt sköna Eco-behandling. Den dryga timmen då hon masserar in ansikte, armar och överkropp med ekologiska oljor är bara sagolik. Jag njuter varje minut!
På kvällen var det repetition med Bel Canto-kören. Det är ett digert program vi ska framföra i Klippan den 28 december.
I onsdags var det fest hemma hos Claes S. Jag trodde det skulle bli ett glas glögg. Det blev det, men det blev dessutom sju sorters sill, snaps, Jansson och sedan kaffe med mandelmusslor  pepparkakor, choklad och avec för den som önskade. Vilken fest! Dessutom hade Claes lagat allt själv, till och med bakat både mandelmusslor och pepparkakor! Där ligger man i lä!
Torsdagen var fullbokad. Först ett besök hos frisören, sedan en stenhård massage på kiropraktorkliniken Jag tror jag kommer att bli av med mina hårda ryggmuskler, men det blir dyrt! Där kan jag väl inte säga att jag njuter varje minut, men så småningom kommer jag förhoppningsvis att göra det.
På kvällen var det så dags för årets julkonsert med Maria-körerna. Det är en härlig sångarglädje också i de här körerna. Efteråt blev det smörgåstårta och vin i församlingssalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar