söndag 9 december 2012

Vilken söndag!

Trots snö och blåst tog jag mig upp till Fredriksdal för att sälja Museiföreningens lotter på julmarknaden. Jag trodde inte det skulle komma särskilt många - men där bedrog jag mig. Förvånande många trotsade väder och vind och tog sig upp till det julpyntade och vackra Fredriksdal. Det var inte lätt att ta sig dit i blåsten och ännu värre var det när jag gick hem - men - allt gick bra. Efter en liten paus därhemma med lite vintersport, fotboll och klassisk musik var det dags för Konserthuset.


Helsingborgs Symfoniorkester med den här mannen som chefsdirigent, Andrew Manze är bara otroligt bra. I kväll lyssnade vi bland annat på ett nyskrivet härligt verk av Andrea Tarrodi och efter paus blev det Beethovens 7:e symfoni. Super super!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar