söndag 13 mars 2011

Katarina



Hon är varken man eller gammal, kutryggig eller disträ och hon har kam. Detta är annars, fick vi veta i går, definitionen som barn har gjort på vad en professor är för en figur. Nej Katarina är både kvinna, rakryggad, välstrukturerad, kunnig, effektiv, stilig, begåvad, god pedagog etc. etc. men framför allt är hon en fantastisk hustru och en underbar mor.
Superlativen haglade förstås vid hennes fest för vänner och kollegor för att fira hennes utnämning till professor. Och jag som hade ansträngt mig så för att göra en snygg ögonmakeup! Det var svårt att inte fälla både en och två tårar! Vilken fest! Det är hon värd denna superduktiga och genomtrevliga människa!
På bilden ser vi henne visa upp en av presenterna, en gåva till Action Aids arbete för utbildning av flickor och kvinnor i världen. Tenoren Stefan Dahlberg hade henne till bordet och sjöng givetvis tacktalet.

I dag bär det av till Kvidinge för lunch och i kväll ska vi lyssna på Konserthuskören och Symfoniorkestern som framför Mozarts Requiem.

Hur det går med uppackningen av lådorna? Jodå, jag tar en i sänder. På tisdag kommer bokhyllorna från IKEA. Då är det "bara" ihopsättningen av dem som ska till innan jag kan tömma fler lådor. Jag har en fanatstik hjälp av Johan och Marie. I går var Marie och Ellen med mig och handlade bokhyllor, gardiner, överkast m.m. Johan tapetserar och sätter upp gardiner m.m. Visst är jag lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar