tisdag 29 mars 2011

Kammarmusik



Den här trion, Trio con Brio Copenhagen, spelade i går kväll på Dunkers Kulturhus. Det var förstås i Kammarmusikföreningens regi. Pelle introducerade och gav oss en inblick i både Brahns och Tjajkovskijs komponerande som medverkade till att jag kunde lyssna på musiken på ett helt nytt sätt. Speciellt Tjajkovskijs pianotrio i a moll blev intressant eftersom vi i introduktionen fick sjunga det folkloristiska temat som hela verket byggde på och som kompositören varierade på de mest fanatisfulla sätt. Så berikande!

I söndags var det full rulle på Russvägen 40! Gunilla och hennes syster Marianne kom för att kolla läget. Christina E tittade också ut och vi hade en härlig söndag tillsammans. Det blir inga foton den här gången. Gunilla har flera på sin hemsida och jag håller med henne om att det är hög tid för mig att gå till frisören. Jag har tid i morgon torsdag!

Johan har kämpat på och nu är min nya dator på plats, så även TV:n. Kanske jag får en stund över att titta på något program i kväll. Vi beställde hyllor att sätta TV:n på i går. Det tar fem (!) veckor att få dem levererade! Min Malmstens-soffa dröjer lika länge. Och jag som trodde jag skulle vara klar till Påsk!

2 kommentarer:

  1. Tack för senast, det var verkligen kul att få se din nya våning. Och lunchen var outstanding. Hoppas få se lite foton från din salong när den är färdigmöblerad.

    SvaraRadera
  2. Tack för en jättetrevlig dag och maten var ju en tiopoängare. Ser också fram emot kort. Kram Marianne

    SvaraRadera