tisdag 1 mars 2011

Kammarmusikföreningen


I dag var det Göran Söllscher som satt på podiet i konsertsalen på Dunkers Kulturhus. Det var en vidunderligt skön konsert! Pelle inledde som vanligt mycket intresseväckande genom att berätta om lutan, gitarren och varianter på dessa instrument och deras historia. Vi fick lyssna till musik både från 1500-talet, John Dowland, och 1900-talet, Lennon och McCartney. Däremellan blev det bland annat en ljuvlig Bach och i andra avdelning fick vi också lyssna på musik av flera sydamerikanska kompositörer. Verkligen njutbart!

I morse var jag först på Skatteverket och fick veta att jag nu är folkbokförd i Sverige. Därmed kunde jag åka ut och hämta min bil. Sedan bar det iväg till Strövelstorp där Gun bjöd på kaffe. Vi tog en tur till Skäret och en tur till Laröd. På Skäret såg allt ut att vara OK. Inga tak var avblåsta och mullvadshögarna ligger kvar. I Laröd hade de målat och tapetserat, men kyl, frys, spis och nya skåpluckor saknas fortfarande. Det hinns nog med. Jag flyttar ju inte in där förrän den 8 mars då Marlene kommer med mina saker från Skäret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar