tisdag 8 mars 2011

Flytten



Varje gång jag på senare år har flyttat har jag sagt att det här var sista gången. Det säger jag inte längre! Men fy vad jobbigt det är! Ändå har jag det otroligt bra med alla som hjälper mig. I går gick flyttlasset från Skäret. Johnny kom ut och hjälpte mig städa förrådet med trädgårdsredskap och diverse annat. Det såg förfärligt ut, men när han var klar kunde jag bara konstatera att det aldrig varit så fint! Både Johnny och Gun hjälpte mig sedan på den nya adressen och nu är 30 lådor uppackade och det är bara resten kvar. Ett rum kan jag väl säga är klart, det inglasade uterummet. Se bild. Hujeda mig! Det är mycket kvar att göra. Badkaret bar Johan och Roland ut i söndags och i dag ska jag köpa tapeter som Johan ska hjälpa mig att sätta upp i gästrummet. Det måste ju vara fint tills Gunilla kommer. Sedan är det bara lite bokhyllor, hurtsar, klädhängare, lampor etc etc som ska inhandlas.
Som tur är har jag annat för mig också. I går kväll började jag sjunga i Oratoriekören i Maria församling. Vi ska framföra Bachs Johannespassionen den 17 april. I kväll ska jag gå till Tre Sang för att fortbilda mig i bridge och i morgon kväll blir det repetition med Chorus Amici inför vår konsert med Dvorkas Stabat Mater den 10 april. En och annan fest väntar också. På lördag ska jag på stort kalas för att fira den nya professorn i juridik i Lund. Vem det är? Katarina förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar