måndag 24 juni 2024

Midsommar

 

Innan jag berättar om Midsommar vill jag visa den här affischen som stod utanför Mariakyrkan vid vår - Mariakörens - konsert. Det var inte fullt i kyrkan och det gjorde inte så mycket eftersom konserten var långt ifrån bra. Kören hade fått alldeles för få timmar att repetera på de verk, som vi framförde. Hoppas det blir bättre till hösten. Då kommer Beniko att leda oss.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Min Rotaryklubb träffas vid lunchtid varje måndag. I måndags kom Annika S, vår avgående guvernör, och delade ut medaljer. Här är det Annika N och Staffan som får en välförtjänt PHF = Poul Harris Fellow utmärkelse. Det var flera av de, som jobbat under distriktskonferensen här i Helsingborg, som fick PHF- utmärkelser. Trevligt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o  




På Midsommarafton var det ett helt gäng som åkte ut till Nisse och Regina för att fira Midsommar. Det var knytkalas och vi åt sill, potatis, gräslök och gräddfil.  En Jubileums Akvavit bidrog jag med och vi sjöng flera snapsvisor. Två jättefina tårtor kom det också på bordet så småningom.


När Regina fotograferade oss på gräsmattan hade Ulf redan hunnit åka hem. Regina och Ulf hade jag bilder på i min kamera, så nu är vi alla, som var på festen,  på bild.

På bilden som Regina tog ser vi Nisse, Gull-Britt, Åke, Tina, Gösta, Christina, Pelle, Kristina, Helena och jag.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Festandet fortsatte på Midsommardagen. Jag hade bjudit hem Johan, Marie och Maries föräldrar, Gun och Roland. Det började med ett par glas champagne, "Moët & Chandon" uppe hos mig. Sedan gick vi ner till Ett litet Makeri och åt en Ryggbiff, drack rödvin och åt lite olika desserter. Det blev en fin avslutning på Midsommaren tycker jag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar