måndag 6 maj 2024

Omväxlande väder - och verksamhet

 



På mina promenader ser jag blommor både till påsk och pingst. Påsken har visserligen varit och pingst är det om ett par veckor, men blommorna finns både då och nu.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




På Valborgsmässoafton promenerade jag i Ramlösa Brunnspark. Jag hjälpte till att sjunga in våren och månaden Maj i kören Fyrstämman. Det kom jättemånga personer till Ramlösaparken,  som alla ville hälsa våren välkommen och njuta av både sång och brasa.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Violinisten Malin Broman spelade och dirigerade samtidigt HSO i Dvoráks 8:de symfoni vid lördagskonserten. De började konserten med att spela en ouvertyr av Louise Farrenc och Max Bruchs Romans för viola. Jag fick inte med hela orkestern på min bild, men jag ville gärna att Malin Broman skulle synas. Det blev en glad konsert och publiken hade svårt att sluta applådera efter sista verket. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det finns en gosskör i Helsingborg och en i Lund. I söndags hade de samlats för att tillsammans ge en konsert i Mariakyrkan. Kyrkan var nästan fullsatt. Det blev fjorton sånger och de började med Brittens "Jubilate Deo" och slutade med J Rutters "Be thou my vision".  Roligt att höra så många grabbar sjunga så bra!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar