måndag 13 maj 2024

Värmen är på väg och jag träffar härliga vänner

 



Efter en skön fotbehandling gick jag till Dunkers Kulturhus för att lyssna på Mats Hallberg, när han hade ett seminarium om kulturen i Helsingborg. Anna Möller från Stadsbyggnadskontoret fanns också med, liksom Dorte Bo Böjesen. Den nedersta bilden visar Dortes förslag på konstutställningar.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Efter högmässan på Kristi Himmelfärdsdag kunde vi lyssna på kören Salvia från Stockholm. Solist var Karin Thulemark. Temat var Kärlek och de sjöng 13 olika sånger, bl.a. Jeg elsker dig av E Grieg. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




På eftermiddagen kom Mette, Bosse och Jan-Olof . De hade blommor och torkade kantareller med sig. Vi tog ett glas god champagne och hade en härlig pratstund innan vi begav oss till restaurangen Diplomat vid Sundstorget.


Det blev en jättegod Havsabborre med bl.a. spetskål, sparris, musselsås och forellrom Till dessert åt vi Crème Brûlée. Vinet var en jättegod Riesling. Vi hade så mycket att prata om så vi fick så småningom flytta ut i baren med våra vinglas. En riktigt härlig dag!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o






Pixlapiren är inte helt tom på föremål. Häromdagen gick längst ut på piren  och kvar står skulpturerna som påminner om en kyrka. En graffitimålning hittade jag också. Kul!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Äta gott unnar jag mig gärna. Här är jag på Restaurang Culise vid Stadsteatern och äter en rätt med örtbakad Sej, currysmörsås, dill, rostad blomkål och potatispuré. Det blev förstås ett glas vitt och vatten till det. Här kommer jag säkert att äta lunch fler gånger.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det var så länge sedan jag träffade Cathy, så i söndags åkte jag ner till Malmö för att vi skulle kunna ta  en lunch tillsammans. Det blev inte bara vi två, för efter ett litet tag kom Amanda och Oscar. Vi år lunch på restaurangen SMAK vid Malmö Konsthall. Nu hoppas jag det inte dröjer för länge innan vi ses igen!











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar