onsdag 20 mars 2024

Körsång är det bästa som finns

 

Denna affisch visar det verk som min kör Vox Maria framförde i Mariakyrkan i lördags och i Lunds domkyrka på söndagen. Vi sjöng också följande verk: Arvo Pärt: Salve Regina, Jonathan Dove Seek him, Nils Henriksson Psaltaren 36, Stefan Klaverdal När tiden var inne och ytterligare ett verk av Mason Bates Book of Matthew. Konserten avslutades med MASS TRANSMISSION. Det var verkligen häftigt! Det blev flera timmars körsång både under lördagen och söndagen. Gissa om jag mådde bra! Jag hoppas att vi får framföra MASS TRANSMISSION fler gånger!

Här är vi på läktaren i Lunds Domkyrka och väntar på att klockan ska bli 18:30 så att vi kan ställa upp oss i våra stämmor och börja sjunga.


 o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I måndags kväll var jag på inbjudan av min Rotaryklubb på Dunkers Kulturhus och lyssnade på Klas Hallberg. Tyvärr var det inte så bra att jag hade valt den här aktiviteten framför min körrepetition med Mariakören. Det var nämligen svårt att höra var Klas Hallberg sade. Trots att han talade i mikrofon med ett alldeles tillräckligt högt ljud, talade han alldeles för fort. Det betydde att det många skrattade åt missade jag helt. Tyvärr missade jag som sagt min körrepetition. Det ska till något alldeles extra innan det inträffar igen!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Häromdagen tog jag min morgonpromenad runt om i centrum. Det blåste alldeles för mycket för att kunna gå ner till Parapetenpiren. Det är inte helt lätt att promenera på trottoarerna i centrum! Här, på Stortorget,  är gatan och trottoaren helt uppgrävda för att lägga in nya rör och renovera allt som finns här - tror jag. En man står längst ner i  gropen, svår att se om man inte förstorar bilden. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar