fredag 15 mars 2024

Det händer fortfarande en hel del

 



Under lördagen var det fest hemma hos Jan-Olof. Vi skulle se på Melodifestivalen, men dessförinnan bjöd Jan-Olof på middag. Det var alldeles speciellt trevligt att få träffa Jan-Olofs bror Anders och svägerska Gun.
 



Det blev förstås en fest med tre rätter. Först lax och sedan kalv. Desserten missade jag förstås att fotografera. Typiskt! Den var alltför vacker för det! Festen började med lite bubbel och sedan blev det rött vin. Jättegott!

Melodifestivalen blev inte min höjdare eftersom det var svårt att både lyssna på det som pågick på TV:n och vad det pratades om i salongen där vi satt. Det spelade mindre roll. Kaffe och kaka blev det i salongen. Fram emot midnatt var det dags att  åka hem. Jag fick skjuts av Gun och Anders. Gun, som hade druckit vatten hela kvällen, satte sig vid ratten. Jag var verkligen glad över att ha fått vara med på en fest och träffa goda vänner. Att sitta ensam framför TV:n är ingen höjdare.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det går att träffa vänner i andra sammanhang också. Jan-Olof och jag bestämde oss för att gå på Röda Kvarn på söndag kväll. Vi såg Karl P Dal. Det var verkligen en sevärd film. Den kan jag verkligen rekommendera.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Eftersom jag hört så många berömma filmen "Den sista resan" gick jag till Röda Kvarn och såg den. Den här gången var jag ensam. Jag vet inte om det var därför, men jag blev inte lika förtjust som de flesta andra. Jag gillade inte att man så ofta gjorde sig lustig över en sjuk gammal man. Nåja, ett och annat skratt, blev det från mig också.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Capio

Det här är namnet på min nya klinik där jag går för att kolla mina ögon. Jag ska så småningom operera mig p.g.a.min gråa starr. I går, torsdags, var jag för första gången på en riktig undersökning. Vilken skillnad på vad jag har varit med om tidigare! Jag var riktigt glad när jag gick därifrån och i mitten på juni ska jag opereras. Häftigt!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På Dunkers Kulturhus pågår just nu en "GUITAR FESTIVAL". Jag har en biljett till kvällens konsert, men redan under lunchen kunde vi lyssna på en trio. Det var Agnes Perssons Trio. Agnes spelade gitarr, Jakob Ulmestrand  bas och Ludwig Aronsson trummor. I kväll ska jag lyssna på Jakob Bro Trio. Då spelar Jakob Bro gitarr, Palle Mikkelborg trumpet och Jorge Rossy trummor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar