onsdag 8 november 2023

Jag kan inte publicera mina bilder.


Jag lyckade till slut med ett helt annat sätt att få fram bilderna men det är inte så jag vill göra. Det är krångligt och tar tid.

Det ät naturligtvis tråkigt! Jag får vänta tills min nya dator är installerad.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Den här veckan har präglats av att det varit Alla helgons dag - eller till och med dagar. Jag har tänt ljus och hedrat mina kära som inte finns längre - annat än i minnet.


 o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Jag har två gånger lyssnat på Mozarts Requiem med Konserthuskören och HSO, torsdag och lördag. Torsdagens konsert innehöll också ett verk av Karin Rehnqvist, som hon gett namnet "Silent Earth". Vi kunde följa texten ovanför kör och orkester. Det var helt fantastiskt! Vi kunde höra kören sjunga/ropa kring den förstörda jorden: "Rädda dig från oss! Rädda dig från oss själva!". Det var en riktig höjdare. Jag rös!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Sedan har jag repeterat Faurés Requiem med Mariakören och Tonicaorkestern under fredagen. Generalrep och konsert blev det under söndagen.


 o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I går, tisdagen den 7 november lyssnade jag på Maxwell Quartet från Skottland.  Det var Helsingborgs kammarmusikförening som hade engagerat dem. Det blev en härlig kväll med Hayden, Beethoven och framför allt härlig folkmusik från Skottland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar