tisdag 2 augusti 2022

"Älska livet" - det är inte svårt eftersom jag har världens underbaraste släktingar och vänner

 


De här vackra blommorna hälsade oss välkomna när vi kom till Martin, Danushi och Felix i Oxie förra söndagen.



Det var det här underbara gänget som var i Oxie. Cathy saknas på bilden eftersom det var hon som tog fotot. Från vänster sitter Danushi, Felix, Martin, jag, Mimmi och Fredrik.



Cathy mötte mig på Malmö station och där stod också Frippe och Mimmi, som körde oss till Oxie. När vi åkte hem tog Cathy och jag tåget.

Vilken härlig söndag det blev!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På onsdagarna brukar jag gå till Mariakyrkan för att lyssna på lunchmusiken. Den här onsdagen var det 
Lea Lööf som spelade på flygeln. Hon var mycket skicklig och spelade alla verk utantill. Det var både Scarlatti och Liszt som stod på programmet.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Biljetter till Pang i bygget hade jag ordnat till torsdagen den 28/7. Publiken fick inte fotografera under föreställningen så det gällde att passa på innan föreställningen.


Här sitter familjen Rimmenstedt som alltid på sista bänk. Tyvärr skrek artisterna alldeles för högt, antagligen för att  verksamheten på en scen i närheten hade stört dem tidigare. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Johan och Marie tyckte jag skulle åka upp till Bohuslän för att vara med och lyssna på Sommarsången. Det var ett fullmatat musikprogram på Mossholmens Marina på Tjörn.  De bjöd mig på både resa och biljett till föreställningen. Underbart!



Här sitter vi på första raden, Maggan, Anders, jag, Kerstin och Tomas. Salongen blev helt fullsatt. Det var t.o.m. så att några barn fick stå upp eftersom platserna inte räckte!


Tomas son Arne dirigerade 15-mannaorkestern. Här sitter han vid pianot med dirigenthatten på sig.


Mitt framför oss hade vi stråkarna, två violiner, en altviolin, en cello och en kontrabas.


Allra häftigast var de här blåsinstrumenten som satt längst till höger på estraden, Bakom dirigenten Arne Murby.

Vilken kväll det blev! Jag var förstås gäst hos Kerstin och Tomas. Vi kom inte i säng förrän strax före klockan 2 den natten. Det var längesedan!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Älska livet står det vid Stenungsbaden. Det är inte svårt när man blir bjuden på så många härliga upplevelser!   
 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Det går att lyssna på musik även på måndagar. Den här måndagen var jag i Brunnby för att lyssna på den här trion. Musik i Kullabygden  hade verkligen lyckats engagera en som de sa "Musikalisk höjdartrio". Det var Torleif Thedéen på violoncell, Malin Broman på violin och Simon Crawford-Phillips på piano. De spelade Ravels Piano Trio före paus  och Brahms Piano Trio efter paus. Otroligt skickliga musiker!

Inger Munck fick jag skjuts av - både dit och hem. Snacka om vänner!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar