fredag 22 juli 2022

När det är stekhett är det skönt när det blåser

 


Det var inte stekhett när Tina och jag var på Poppegården och såg August Strindbergs Ett drömspel. Föreställningen var verkligen både se- och hörvärd! Duktiga skådespelare och jag hörde vartenda ord som de sa´ och som de sjöng!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Eftersom jag har Skånekortet så gäller det att röra på sig. Stina gjorde mig sällskap ner till Ystad förra fredagen. Det blev en fin vandring från Stortorget. 

Massor av korsvirkeshus, kyrkor, kloster och andra vackra byggnader kantade vår väg. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det är gott om stora segelbåtar som lägger till vid Ångfärjeplatsen. Här har  det kommit en båt från Jamaika.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


På mina promenader överraskas jag ibland. Häromdagen fick jag plötsligt höra några som spelade fiol. När jag gick runt på Sundstorget fick jag se den här trion i full färd med en violinkonsert. Så härligt att bli överraskad med sådana här händelser i stadens city!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Så var det dags för en färd till Krapperup. Jag åkte dit för att titta på Trollflöjten som sattes upp av Malmö Opera. Innan förställningen gick jag förstås runt i rosenträdgården och fotograferade några av de härliga rosorna. 

Föreställningen var slutsåld så det var inte helt lätt att hitta bra platser, men till slut lyckades vi. Det var flera av mina goda vänner och bekanta i salongen. Der var inte utan att jag imponerades av de unga artisternas skicklighet. Det kommer att bli jättefina operaföreställningar i framtiden också.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar