torsdag 23 juni 2022

Jag klarar inte att berätta allt som hänt

 


Att äta lunch med Marie tillhör de trevliga händelser som jag gärna upprepar. Därför börjar jag med att berätta det. Här är vi på FRIA BAD&BAR som har en fantastisk vy över Sundet. Det blev några ostron, Caesarsallad med många räkor och så lite champagne.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o





Att få komma hem till familjen i Laröd är inte heller så dumt. 

Här har Ellen blandat den goda drinken före maten och sedan fick vi Sushi med lax, avokado och andra goda pålägg.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Efter lunchen med Marie promenerade jag in till centrum igen och gick in på restaurangen Heat, där GladJazz hade konsert. Det var Anna Pauline Jazz Quintet som spelade med Annas pappa Jack Andersson på trumpet. Jag tycker  lika bra om  jazz som klassisk musik. Det blev några härliga timmar.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Liksom förra måndagen var det kammarmusik i Fredriksdals trädgård. Rubriken denna måndag är Cantabile - musik för violin och gitarr. Björn Kleiman spelade violin och Martin Fogel gitarr. Det blev precis som förra måndagen en timme med underbar musik. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Nere vid Ångfärjeplatsen har H22 en föreställning med engelska akrobater som klättrar, hoppar och gör otroliga rörelser och hopp på dessa smala rör. Balansen är också makalös! Fantastiskt att de orkar och att stängerna håller! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar