onsdag 23 oktober 2019

Regnigt och lite kallare



När det blir mörkare ,regnigare och kallare är det alldeles särskilt skönt att krypa ner på britsen hos härliga Petra i Mörarp. Vi har ju kvar bilen så jag slipper promenera i regn och blåst när jag ska ta mig ut till Mörarp.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det finns fler personer som har förmågan att göra underverk med en kropp som behöver hjälp. Det här är Jennie på min kiropraktorklinik som masserar bort förhårdnader i arm och nacke. Både i dag och förra onsdagen masserade hon bort de knutor som dessvärre inte ser ut att vilja lämna mig helt.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Det var inte bara i South Congregationel Church som man framförde Rossinis mässa. Hela helgen jobbade vi i Mariakyrkans oratoriekör och på söndagen den 20 oktober sjöng vi den. Det gick riktigt bra trots att tempot i vissa satser var snabbare än det jag varit med om tidigare.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags kväll fick vi kärt besök! Johan, Ellen och Bob fanns hemma när vi kom från körövning och bridge (Lasse).  Marie hade fest hemma i stugan så Johan och Ellen fick hitta en fristad hos oss. Det var jättetrevligt! Det får de gärna göra fler gånger!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Trots mörkt och lite ruggigt väder står sig de här pelargoniorna fantastiskt bra! Jag minns ju hur de såg ut när jag hämtade upp krukan från källaren i våras. Jag trodde aldrig att skulle få njuta av en så ståtlig kruka igen - och så länge! Frosten får gärna vänta!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar