lördag 12 oktober 2019

Mitt i oktober, teater, vänner och god mat



På Stadsteaterns lilla scen såg vi i förra veckan Egenmäktigt förfarande. Här ser vi två av de fyra skådespelarna, Jörgen Düberg och Sanna Krepper. Det var en härlig föreställning och jag kunde höra vartenda ord.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Dunkers kulturhus nya chef Gunilla Lewerentz intervjuade Michael Segerström i lördags. Hon imponerade verkligen med sina frågor och sitt sätt att hantera Michael Segerström. Det var verkligen trevligt att få uppleva!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Gunilla Holm bjöd på en härlig middag på lördagskvällen. Hennes nya lägenhet var verkligen fin.



Inger, Regina och Nisse var också gäster och vi bjöds på en superhärlig middag. Älggrytan hade inspirerats av den här tjejen och hennes kokbok. Den skulle jag gärna vilja ha!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I söndags lyssnade vi på Helsingborgs Motettkör. De firade 5-årsjubileum och sjöng i GA-kyrkan. Det blev en härligt annorlunda konsert med flera verk av unga tonsättare. De rörde sig runt om i koret och körklangen var ljuvlig att lyssna till! De har blivit inbjudna att sjunga Händels Messiah tillsammans med flera körer från olika delar av världen i Carnegie Hall, New York den 1 december i år! Grattis Motettkören!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Den här fina orkidén fick jag av Christina Ny för flera år sedan. Det är roligt att den fortfarande blommar så rikligt i mitt sovrumsfönster.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Pålsjö krog är Lasses favoritställe och i torsdags körde vi dit för att äta en härlig måltid. Jag började med underbara ostron och sedan åt vi piggvar båda två.


Desserten som jag valde blev en otroligt god sorbet av havtorn och maräng. Den skulle jag kunna stoppa i mig varenda dag!


När vi gick hem fick vi med oss den här lilla rosen. Jag håller med Lasse om att det är en på många sätt riktigt trevlig krog!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Att promenera är nyttigt sägs det, framför allt för att hålla hjärnan igång. Jag har satt som mål 8 000 steg varje dag, men nu har det blivit drygt 10 000 sedan en tid tillbaka. Vädret är en viktigt faktor för att det ska kännas trevligt att promenera. I går när jag tog den här bilden kändes det riktigt skönt. Det hade regnat färdigt när jag gick ut.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar