fredag 19 april 2019

Soligt och skönt



Visst är det härligt att promenera också i Helsingborg. Här är jag på väg upp mot Brödkultur och på vägen njuter jag av sol, fåglar och en stilla bris över vattnet.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Förra veckan var det mycket musik, men det fanns tid för lite annat också!


Vi var på Röda Kvarn och såg filmen om Picasso. Verkligen sevärd!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




På Palmsöndagen framförde vi Bachs Johannespassionen. Här håller vi på att förbereda oss för genrepet. Det gick riktigt bra till slut och kyrkan var fullsatt trots konsert samtidigt med HSO på Konserthuset.

När jag vaknade på lördagsmorgonen trodde jag inte jag skulle kunna vara med och sjunga. Ryggen var helt förstörd! Jag gick en riktigt lång promenad och sträckte ut ryggen på mina block som jag använder i Yin Yogan. Jag kunde vara med!


På måndagsmorgonen ringde jag Kiropraktorkliniken - och - jag fick komma till Andreas halv elva samma dag! Fantastiskt!


Kan det ha varit när jag flyttade in den här krukan - utan blommor! - eftersom jag var orolig för att det skulle bli frost  - eller....


...ansträngde jag ryggen när jag var ute och plockade nässlor till den här soppan? Jag måste nog lära mig att inte böja så mycket på ryggen, i synnerhet inte när jag belastar den samtidigt. Det blir "dramaten-väskan" till affären i fortsättningen till exempel.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



En fantastiskt rolig händelse i veckan var när Ellen ringde och frågade om jag hade lust att träffa henne sedan hon varit hos frissan och klippt sig. Det ville jag! Naturligtvis glömde jag att ta en bild på henne så den här bilden är inte ny. Vi gick och åt lunch på en bar vid Mollberg och när vi satt där fick jag läsa den novell som hon skrivit. Jag kan inte fatta att en fjortonårig tjej kan skriva en så fantasirikt bra novell, men det kan hon! Det är en verkligt begåvad tjej, mitt barnbarn!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det är mycket sång i påsk! I måndags och onsdags repeterade vi med kyrkokören, i går skärtorsdagen sjöng vi i Vox Maria på kvällsgudstjänsten då kyrkan släcktes ner inför långfredagen och i dag under långfredagen sjöng vi i kyrkokören på gudstjänsten. På påskaftonen i morgon kväll kl 23:30 sjunger vi i Vox Maria och på påskdagen sjunger kyrkokören på den vanliga högmässan. Hoppas rösten håller!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar