söndag 7 april 2019

April, april

Jodå, jag gick på ett par aprilskämt. Kyrkan skrev att de skulle sluta med kyrkkaffet för det gick åt för mycket vatten...ha ha..Jag som trodde att allt vad kyrkan sa var sant! Där ser man!


Det här Fredrik Burstedt som varit alternerande konsertmästare i HSO. I torsdags dirigerade han med den äran HSO. Konserten var speciellt spännande för mig eftersom Konserthuskören framförde Benjamin Brittens Rejoice in the Lamb. 1987 framförde Felicitas det verket i Lunds domkyrka och jag sjöng altsolot. Då ackompanjerades vi av kyrkorgeln som verket är skrivet för. Pelle påminde mig om min roll och tyckte jag hade gjort det bra. Det är ju alltid trevligt att höra!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Det var länge sedan vi var på Stadsteatern, Lasse och jag. I fredags såg vi En alldeles särskild dag. Det var en produktion i samarbete med Malmö Opera och Helsingborgs stadsteater. Resultatet blev en musikal baserad på Ettore Scolas film från 1977 Jättefina prestationer av de båda huvudrollsinnehavarna Anki Albertsson och Stefan Clarin. En liten grabb medverkade också som yngste sonen. Jag vet inte vem av dem som stod i programmet det var som spelade i fredags, men han gjorde det fantastiskt bra!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Helsingborgs Kammarmusikförening samarbetar med Musik i Syd och i lördags gästade den här trion VIS-Á-VIS Dunkers kulturhus. Vi bjöds på musik? som var experimentell och nutida. Vi är nog lite för gamla för att hinna vänja oss vid de ljuden så att vi kan tycka om dem.



På kvällen körde vi ut till H55-paviljongen för att vara med om en Historisk Diner Vinicole. Det var Börje Widerberg som höll i arrangemanget och vi fick en  mycket intressant berättelse om Hunnerna och deras enormt stora rika under 400-talet. Vi åt en god middag och drack sex olika viner. Det känns i dag!


Det här vita vinet Chignin Bergeron Fleur de Roussanne 2017, (nr 90396) smakade riktigt gott liksom ett rött som heter Lulu, ett Pino Noir ; Jura, Côtes du Jura (nr 75647).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar