måndag 29 april 2019

Härlig körmusik


Ryggen är bättre tack vare professionell hjälp av Andreas på kiropraktorkliniken. Det tar säkert ett tag ännu innan jag är helt återställd, men det handlar också om att jag måste komma ihåg att inte lyfta tunga saker och att jag måste böja på mina knän i stället för ryggen....sic....



Promenaderna hjälper också till. Det är inte alltid det är så här lugnt och stilla, men det har varit några dagar med en aning regn och under 11-12 grader. Då håller sig de flesta inomhus.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I lördags gick vi till Konserthuset för att lyssna på Förklädd Gud. Det blev en riktigt härlig konsert.


Kvällens dirigent Magnus Fryklund tolkade verket helt suveränt. 


Evamaria Björk var recitatör med den äran. Här ses hon tillsammans med körledaren Mats och solisterna Carl Ackerfeldt och Henriikka Gröndahl. Mats kan vara stolt över kören som sjöng fantastiskt bra. De höll t.ex. exakt ton när de sjöng utan ackompanjemang. Bravo, bravo!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Den 28 september ska det bli en Gullin-konsert på Dunkers kulturhus. Pelle har fått ihop en kör av  Felicitas- och konserthuskörs-sångare. Vi repeterade i går. Jag var tveksam när jag gick dit om jag skulle klara det, men efter tre timmars repetition tycker jag nog att jag kan vara med den 28 september.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar