fredag 29 mars 2019

Oj så fort tiden går!


Tänk att det är snart två veckor sedan jag skrev något på den här sidan!


Röda Kvarn visar många bra filmer, inte bara opera från Metropolitan och prisbelönta filmer av alla möjliga slag utan också filmer om konstnärer. I förra veckan såg vi en mycket intressant film om den här konstnären, Edgar Degas. Nästa gång blir det Picasso.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Att åka ut till Mörarp och få en behandling på det här stället känns varje gång som en stor ynnest. Så härligt!

På kvällen var det repetition med Vox Maria. En förmån att få sjunga med i den kören!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Man måste vara rädd om alla sina kroppsdelar och vissa behöver lite mer tillsyn än andra. Var tredje månad får jag hjälp av Mats, min öronläkare, att spola rent i min jättesmala hörselgång i vänsterörat som jag opererade på Mölndals lasarett när jag var sex år! 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Förra lördagen träffades det här gänget på Västra Ramlösa skola. Det var ungefär 56 år sedan vi sågs här för första gången! Vi fick en guidning i de renoverade lokalerna och konstaterade att det  inte var helt lätt att känna igen sig. Antalet elever är betydligt fler än 1963 och skolan har också fått en tillbyggnad. Efter besöket på skolan tog vi oss till Redi Mat dit ytterligare några klasskamrater anslöt och hade en härlig kväll tillsammans.



Så här såg vi ut 1963! Jag kunde känna igen flera som jag inte sett sedan jag lämnade klassen 1965.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

På söndagen sjöng vi i Vox Maria på högmässan i Mariakyrkan. Som vanligt var det intressant musik, Denna gång sjöng vi Magnificat av Bryan Kelly, Bogoróditse Djévo av Arvo Pärt och Ave Maria av Robert Parsons. 

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Den här veckan har det varit sånglektion, körsång, Yin Yoga, Tai Chi, styrelsesammanträden och en hel del annat.

Jag har t.ex. fått en ny tand, eller nästan en helt ny tand, skall jag kanske säga. Jag tappade ju en halv tand när jag åkte hem från Las Palmas senast. Nu är det en helt ny fin krona ovanpå den tanden! När jag gick från Claes, min tandläkare, passade jag på att lyssna på lunchkonserten eftersom det var onsdag. George spelade Tournemire, Boëllmann och J S Bach. Orgelmusik kan jag lyssna på hur mycket som helst, i synnerhet när så skickliga organister som George spelar.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I dag har vi fått en ny kyl och en ny frys. Vi fick fel besked om när de skulle komma och byta ut de gamla så jag hade ställt väckarklockan på 06:30. De kom kl 11:45! Nåja, det fanns ju annat att göra, som att plantera några krukväxter, men det kan inte hjälpas, inget är som väntans tider, oavsett vad det är man väntar på. Vi har i alla fall fått ett härligt promenadväder, sol och inte alltför hård vind. Ut och promenera! Absolut!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar