tisdag 5 mars 2019

Hemma en hel vecka



Dagen efter jag kommit hem körde jag ut till Mörarp för att få en behandling av Petra. Ljuvligt, ljuvligt som vanligt. Jag började få tomt i flera av mina flaskor och burkar så det var också dags att fylla på.

På kvällen var det repetition med Vox Maria. Jag gillar verkligen den kören! Vi ska delta i gudstjänsten på askonsdags-kvällen. Maria kyrka är nyöppnad efter renoveringen. Det ska bli spännande.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Torsdagen började med Tai Chi. Jag märkte genast att jag inte var i form. Det var svårt att göra rätt och det brukar det inte vara!



HSO hade konsert på kvällen och efter paus fick vi lyssna på Frédèric Chopins pianokonsert nr 2 i f moll. Den tysk-ryska pianisten Olga Scheps satt vid flygeln. En skicklig pianist som glänste särskilt i sitt extranummer , finalen ur Prokofjevs sjunde pianosonat.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Vi fick besök på fredagskvällen av familjen Rimmenstedt som varit på restaurang NABO och ätit middag. Ellen kunde berätta att hon var mycket nöjd med sitt skidåkande i norska Trysil. Föräldrarna, som inte var med, var så avundsjuka att de nu bokat en resa för hela familjen under jul och nyår till Österrike för att verkligen få åka skidor!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Var hade jag kameran när jag var på besök hos Lena och PT i lördags? Lasse var tyvärr dålig i magen så han fick stanna hemma, men Katarina och PeO åkte med mig ut till Viken. Vi fick en fantastisk lunch med soppa, kycklingsallad och pepparkakstårta till dessert. Det började förstås med bubbel och sedan flera olika sorters viner, men jag klarade mig eftersom det var jag som körde: Klarade av att ta ett foto gjorde jag däremot inte tyvärr! Synd, för maten var både god och vacker. Vi som var där såg väl heller inte så tokiga ut.......


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Eftersom det var fastlagssöndagen var det körsång i Maria församlingssal på söndagen. Det var sista gången vi hade högmässa i församlingssalen. Kyrkan öppnade efter renoveringen på måndagen.



Efter högmässan gick Lene och jag till Röda Kvarn för att se Metropolitans föreställning av "Regemnetets dotter".


Det var verkligen en fantastisk föreställning! Vilka solister! Tenoren Javier Camarena sjöng höga c 18 gånger och några gånger otroligt länge! Publiken jublade och stampade och gav sig inte förrän han sjöng en av ariorna en gång till! Sopranen Pretty Yende var också en underbar solist. Hon sjöng också helt fantastiskt och spelade som hela ensemblen underbar teater. Efter föreställningen kom det massor av blommor och det fullständigt regnade papperslappar ner över de båda solisterna. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Måndagen flöt på som vanligt med Rotary, sånglektion hos Catarina, presidiemöte och körrepetition. Bland annat repeterar vi Bachs Johannespassion som vi ska framföra på Palmsöndagen den 14 april.



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag har jag varit på YinYoga och i eftermiddag ska jag gå till tandläkaren. Jag bet av en plomb när jag var i Las Palmas. Eftersom det är fettisdag måste jag nog se till att det också finns en fettisdagsbulle eller semla - eller vad man nu vill kalla det - som vi kan ha till kaffet!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar