torsdag 28 februari 2019

Mera Las Palmas

Läs gärna inlägget "Till Las Palmas" här nedanför först!




Under karnevalen träffade vi ofta på ett gäng grabbar som dansade breakdance. De var otroligt duktiga och rev förstås ner massor av applåder. Utklädda karnevalsdeltagare ser vi i bakgrunden.


Promenaderna sträckte sig ibland upp mot de något högre höjderna. Här har jag fångat några som gärna vill få lite färsk fisk till middag. Tyvärr hittade jag också en levande kattunge i en skreva som det var omöjligt för katten att ta sig ifrån. Hoppas att någon kan hjälpa den med en håv eller något liknande!



Gunilla och jag åt lunch på flera olika restauranger. Här är det den ryska restaurangen Balalaika som vi gästade. Gunilla fick dessvärre en superstark pepparbit i munnen. Naturligtvis fixade hon så att också jag fick en bit i munnen. Puh! Jag har dessvärre glömt namnet på den otroligt starka kryddan. Det blev glass efteråt för att lindra hettan.


Så var det dags för en promenad hem till Eva. Vi fick lyssna på en trio som spelade och sjöng och det bjöds också upp till dans.




Fler och fler samlades för att lyssna, dansa och sjunga med. Härligt!



Det är inget större fel på utsikten från Evas altan. Varken åt nordväst som här........


......eller mot sydväst som här!

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Att jag träffade det här gänget sista dagen i Las Palmas är jag i alla fall säker på. Det är Anita Märta och Britta förutom Gunilla som träffades på Glamour. Anita rekommenderade deras små portioner av lever. Det såg verkligen ut att vara något för Lasse och mig när vi kommer ner nästa gång.



Själv åt jag fisk som vanligt. Den här gången blev det torsk. 


Märta är ju en fena på att få ihop gänget som träffas. Här är hennes bild. Jag tror det är levern hon har fått med i översta högra hörnet!




På hemvägen stötte vi på Ulla och Björn. Det blev ett riktigt bra avslutande samtal - så klart!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Så var det dags för hemfärd! Väckarklockan stod på 04:45 för både Gunilla och mig! Jag blev förstås körd till Gando och fick en kopp kaffe med fröig croissant. Hej på ett tag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar