måndag 21 januari 2019

En vecka går fort



I måndags uppmanades vi att lyssna på P3. Killen i vit tröja, Odd, som är Lasses barnbarn, skulle medverka i ett program där han berättade om hur han skulle försöka bli ännu bättre i sitt surfande nere i Sydafrika. Programmet varade i en halvtimme och vi förstår att det finns inte något som avskräcker Odd från att försöka nå ännu högre höjder. Det räcker inte med att vara juniorvärldsmästare, trots vita hajar och superhöga vågor. Hjälp!!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Under tisdagen hann jag med både ett gympapass och YinYogan. Sedan körde jag direkt till ICA Maxi och storhandlade. Det blev både hjortfärs och nästan alla ingredienserna till familjemiddagen på fredag.

o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Så var det dags för en tur ut till Mörarp och härliga Petra på Eco face. Som vanligt blev det en makalös härlig timme!




På eftermiddagen gick vi till Röda Kvarn för att se The Wife. En underbar film för vilken huvudrollsinnehavaren Glenn Close vann en Golden globe som bästa skådespelerska. 


Kvällen tillbringade jag på Maria församlingshem. Det var repetition med Vox Maria. Den kören gillar jag verkligen! Duktiga sångare och spännande repertoar!



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Mitt besök hos Ester var som vanligt trevligt. När jag kom hade hon besök av en kvinna som gjorde vid hennes fötter. Det var inte helt smärtfritt, men nödvändigt som hon sa. Jag trodde att det var något som ingick i vistelsen på hemmet, men icke, det kostade henne 240 kronor! Fast hon skulle ju få en knapp hundralapp extra i pension det här året så det skulle nog ordna sig trodde hon......





Den 17 januari fyllde Gull-Britt 80 år! Vi var förstås ett helt gäng där för att gratulera. Vi var så många att det var helt lönlöst att få en bild så jag avstod. Det hela började förstås med champagne och sedan var det smörgåstårtor, olika sorters viner och till kaffet en härlig schwarzwaldtårta! De flesta körkompisar hade samlat till ett presentkort till Malmö Live. Det uppskattades liksom kuvertet med Röda Kvarn-biljett från Lasse och mig.



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Fredagen började som vanligt med Yin/Yang Yoga. Den här gången tog jag bussen och hann också med lite gympa innan Yogan. Det kändes bra!



På fredagskvällen var det dags för en "hej-då-middag" för Odd och Tamanique som snart skulle åka hem till Kap Horn. Mamma Katarina och lillasyster Daga var förstås också med. Vi åt först en liten klick Skagensallad med curry och sedan  kycklingfilé med ädelost och granatäppelsallad. Till kaffet åt vi här liksom hos Gull-Britt en schwarzwaldtårta. Odd har ett år kvar på universitetet i Kapstaden.


De här fina blommorna hade de med sig. Buketten är lika fin i dag!



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Helsingborgs symfoniorkester hade lagt in en lördagskonsert klockan 15:00 som de kallade HITCHCOCK & BEETHOVENS FEMMA. Det lockade tydligen en ny publik. Så många ungdomar har jag inte sett tidigare på en konsert. Trevligt! Kompoitören Bernard Herrmann arbetasde tillsammans med Hitchcook under en tioårsperiod och det var något av den musiken vi nu fick lyssna till innan Beethovens femma. Tempot var högt. Alltför högt i min smak, men den unga publika jublade!



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o






Helsingborgs kammarmusikförening startade sitt verksamhetsår med den här trion. Johan Bridger och Patrick Raab, som kallar sig MalleusIncus. De spelade här tillsammans med HSO:s soloflöjtist Johan Skeppstedt Andersson. Det blev verkligen en häftig konsert. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar