torsdag 5 juli 2018

Juli, musik och vänner








Bilden på juli månads almanacka är gjord av Franz Mars och heter "Little Blue Horse" . Den målade han 1912 och den finns på Saarland Museum i Saarbrucken, Tyskland. Härliga färger tycker jag!



Den 1 juli var vi på Oxhallen och lyssnade på Stockholm Swing All Stars. Det var verkligen ett härligt band som spelade gamla underbara låtar bl.a. Duke Ellington. Fantastiskt att föreningen Glad Jazz i Helsingborg kan engagera ett så skickligt Swing- och Blues band! Jag njöt verkligen!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags hade vi presidentskifte i min Rotaryklubb. Vi var på Fredriksdals trädgårdskafé och åt en jättegod majskyckling, som jag givetvis glömde att fotografera! Lennart Perborg är nu president i vår klubb.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I onsdags körde vi till Vikingstand för att kolla  den nyrenoverade och tillbyggda restaurangen. Det var inte många gäster när vi kom strax efter klockan 5, men efter en timme var det alldeles fullt!


Jag åt en asiatisk rätt, kyckling i en sås av kokosmjölk, jordnötter och chili. Jättegott! Potatisen hoppade jag över och åt en härlig grönsallad i stället.





Efter måltiden på Vikingstrand for vi till Brunnby kyrka för att lyssna på Michaela Petri, blockflöjter och Lars Hannibal, gitarr. Konserten ingick i Musik i Kullabygdens program.


Michaela Petri spelade på flera blockflöjter och var otroligt skicklig på sina instrument! Hon berättade att hon uppskattade den fina akustiken i Brunnby kyrka.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o







I dag fick vi kärt besök av Gunilla och Marianne. De ville se hur jag bodde just nu och tyckte nog att det var helt okej. Vid kaffet diskuterade vi bland annat Hans Roslings test som han skrev om i sin bok "Factfulness". Vi testade också om vi kunde svara på hans frågor och det gick väl så där....

Gunilla och jag kom överens om att jag sticker ner till LPA i mitten av november. Jippie!



Från Gunilla blogg knyckte jag den här bilden. Här sitter jag med Johans båda 4:e kusiner (pysslingar). Jag är ju tredjekusin eller brylling med deras mamma!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar