måndag 26 mars 2018

I väntan på påsken



I lördags var vi bjudna till Gull-Britt och Åke. Trevligt att få träffa sina gamla vänner igen! Här sitter Ulf och Christina och samtalar efter middagen.


Och här har vi fler bekanta ansikten. Det pratades mycket musik, men det blev också en hel del synpunkter på internet och hur sårbara vi är som anlitar all elektronik i alla tänkbara sammanhang.


Vi fick först en sillamacka, sedan rådjursstek och till dessert en äppelkaka.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Innan vi gav oss iväg till Gull-Britt och Åke chattade jag med Gunilla och bestämde mig för att åka till henne den 3 maj! Flygbiljetterna är fixade och jag hoppas att det inte blir en dansk strejk som lägger sig i vägen för mina tio dagar i Las Palmas!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Efter körsången i Mariakyrkan på Palmsöndagen drog jag i väg till M/S Harmony för att lyssna på Roger Berg and his Sisters. Det blev många härliga låtar och jag njöt i fulla drag. Alla fyra musikerna var verkligen skickliga. Kontrabasisten var kanske den som imponerade mest.


Det var bara två av systrarna som var med och jag måste säga att jag njöt mer när de inte stod på scenen. Akustiken var kanske inte helt okej.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


I dag, måndag, skickar Raminta två nya tjejer som ska städa hos oss. Vår fantastiska Deimante ska föda barn så hon kommer inte på ett tag i alla fall. Vi kommer säkert att bli nöjda med de två nya tjejerna också!






3 kommentarer:

  1. Vad det ska bli kl att du kommer. Längtar. ����

    SvaraRadera
  2. Hej,

    jag kom förbi din blogg genom att jag sökte på bohusdräkten. Är du intresserad av att sälja denna? Jag bor i Norge sedan 6 år tillbaka och i år vill jag också vara uppklädd i en bunad som visar var jag kommer ifrån. Hör gärna av dig på mail om du är intresserad:natalie.fagergren@gmail.com.

    Ha en riktigt fin påsk!

    /

    Natalie

    SvaraRadera