torsdag 15 mars 2018

Tiden bara rusar iväg


Det har gått nästan två veckor sedan jag skrev någonting här, så visst rusar tiden!


Förra torsdagen var jag på Fågelsångsgatan och besökte hörselkliniken Audiovox. Jag fick verkligen ett bra samtal med den här kliniken. Hörapparat kommer jag också att få. Den ska vara klar precis före påsk. Spännande!


På kvällen lyssnade jag på den här mannen, Dan Laurin, när han spelade på konserthuset med HSO. Det blev en riktigt härlig konsert med verk av Johan Helmich Roman. Vito Palumbo (bäst) och Fanny Mendelssohn (näst bäst). Jag kommer att kunna ställa om min hörapparat med hjälp av mobilen, så jag kommer troligen att ha den helt avstängd när jag är på konserthuset.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




I lördags var min Rotaryklubb på Fredriksdal. Vi besökte husen i stadskvarteren, modehuset Erica, Frisören (här på bild), Kaffehuset och Apoteket Kärnan. Vi delades upp i två lag och fick trevliga uppgifter, som t.ex. att lägga ett antal bilder i tidsordning. Lärorikt och jättetrevligt.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I söndags var det kyrkokör och trots att det var många sjuka gick det bra med både Uno Sandén, Sven-Erik Bäck och William Byrd.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I måndags , den 12 mars, var det kronprinsessans namnsdag. Jag bryr mig inte så mycket om det. Det finns ju annat och andra man kan fira!


Jag var exempelvis ute i Laröd och träffade den här krabaten. Vi tog en liten runda innan det var dags att ge sig tillbaka till City för att lyssna på Bo Lindberg från Öresundskraft som pratade om sensorer, fibernät och allt som hörde samman med kommunikation på ett smidigt och effektivt sätt. Intressant!

På kvällen var det repetition med båda körerna, den här gången inne i Mariakyrkan. Jag hade lovat fixa mackor tillsammans med Christina A. Det gick hem!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På tisdagen var det som vanligt Yin Yoga och jag åkte efter det ut till Laröd för att ta en runda med Bob. Det blev en lite längre runda den här gången.

På kvällen var det församlingsrådet och jag hade förberett mig ordentligt med förslag till protokoll.



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




På onsdag förmiddag besökte jag den här tjejen, Jenny, på Kiropraktorkliniken. Hon gav mig precis det jag behövde, en ordentlig massage, framför allt i axlar och nacke. Vi pratade en hel del om vad jag måste tänka på för att undvika att få så hårda muskler just här.


Efter Jenny var det dags att gå in till Andreas som jag tycker är en verkligt skicklig kiropraktor. Han hjälper mig med artrosen i ljumsken, problemet med ländryggen och så förstås nacke och axlar. "Var rädd om dig!" var budskapet han skickade med mig innan vi sa hej då!






På eftermiddagen körde jag ut till Laröd för att hämta Ellen som skulle klippa sig. Hon blev verkligen jättefin. Jag njuter verkligen av att få hjälpa min nu stora tös och samtala med henne. Jag är verkligen imponerad av vilken kreativitet, förmåga och mod de här ungdomarna har i dag! Stolt? Bara förnamnet!

På kvällen var det körrepetition med Vox Maria. Det kommer att bli kanonfint i påsk!



o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



I dag har jag pratat med Ester. Jag tog ingen bild för hon var inte nöjd med hur de hade klippt hennes hår. Det var alldeles för kort tyckte hon. Vårt samtal rörde sig kring allt vad som händer i världen, i Sverige och Helsingborg just nu och sedan bakåt i tiden vad som hände på Råå för så där en 85 - 90 år sedan. 


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar