tisdag 19 december 2017

Julen närmar sig



Att julen närmar sig betyder mycketr julmusik. I lördags hade vi en julmusikgudstjänst i Mariakyrkan som var en "A festival of nine lessons & carols". Vi repeterade hela fredag kväll och lördag eftermiddag. Det behövdes, men så blev det också riktigt bra till slut. Gudrun läste texter och vi sjöng mellan hennes läsningar.


Efter konserten hade vi fest i församlingshuset. Här sitter körledaren George med hustru Francis och Annika B.


Här ser vi Stina och Luba, två av mina båda kompisar i altstämman.



Vid mitt bord satt också Eva, Margareta, Andreas och Hans.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Nästa dag, andra söndagen i Advent, sjöng vi förstås också, men det har jag ingen bild på.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o




Efter gudstjänsten körde Lasse och jag ut till Katarina och Daga som bjöd på julfest. Det blev glögg med härliga godsaker och därefter middag med lax och krispiga härliga grönsaker.


Vi var några stycken som synes, närmare bestämt fjorton personer runt bordet.



Jag passade på att ta en porträttbild på sonen med min nya iPhone 8 som har en jättebra kamera. Nu står Marie på tur. Det gäller att hitta ett bra tillfälle - men det kommer!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar