söndag 18 december 2016

Sängen, sängen

Så kunde inte heller jag klara av all smittspridning. Det började redan så smått i torsdags. Jag märkte det när vi planerade Rotarys charterfest i torsdags kväll. Och värre blev det.


I fredags hade vi ju biljetter till Hjalmar Bergmans "Farmor och vår herre" på Stadsteatern. Jag tog med mig en rejäl handduk så att jag skulle kunna hosta i den. Det behövde jag! Eva Rydberg gjorde förstås en strålande insats liksom Gustav Berg som spelade farmors barnbarn Nathan.

Väl hemma blev det sängen. Där har jag i stort sett varit sedan dess. Det innebar att jag i lördags missade både göggpartyt på eftermiddagen hemma hos Barbro och Bosse och julkonserten som jag skulle sjungit i, på kvällen i Mariakyrkan.

I dag har vi biljetter till Figaros bröllop i Malmö. Vi får se om jag orkar åka ner dit!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar