måndag 5 december 2016

Familjefest


Innan familjefesten gick jag till Fredriksdal för att bekanta mig med årets julmarknad.



Framför herrgården stod det nu en halmbock. Det var inte den enda prylen som var gjord av halm. Massor med dekorationer fanns längs vägen och inne i husen.


Utanför ingången till huset där man bakar bröd och där Museiföreningen har sina lokaler stod den här bocken. Där var förstås massor med folk och lika mycket att handla som alla tidigare år. Jag försåg mig den här gåmgen med havtornsmarmelad och juice.


Så var det dags att byta om och gå tvärs över gatan till familjemiddagen som blev en riktig fest.


Första rätten vi fick var en tomatsoppa med varm brie.
Johan hade ställt tallrikarna med en skiva brie i ugnen och så hällde han tomatsoppan bredvid. Supergott!


Huvudrätten var inte sämre. Den bestod av rosastekt ankbröst med fikonsås och morots- och ingefärspuré samt brysselkål. Mmmmmm..


Till dessert blev det en hjortronkaka som jag egentligen gjorde till vår bridgekväll som fick ställas in eftersom Staffan var dålig. Den gick ner den också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar