onsdag 16 november 2016

Varmt och gott


Det är nu så varmt att det känns skönt att gå i skuggan! Termometern visade på 28 grader i dag, men det kändes som 30 plus.


I dag gick jag ner till småbåtshamnen för att kolla in alla segelbåtar som nu ligger i väntan på att segla över Atlanten till de Västindiska öarna. Troligen ger de sig iväg på söndag, men då är jag redan hemma i Laröd.


Jag måste förstås gå ner till viken på Las Canteras också. Här var det problem att komma fram för nu förbereder man både julkrubban på playan och när jag kom så var man också i full färd med att sätta upp julgranen på strandpromenaden.


I går hade vi beställt tid hos Frederik i Playa del Ingles. Gunilla tvekade lite om hon skulle köra eller be mig, men till slut valde hon att köra själv och det gick jättebra! Här är hon nyfriserad och fin.


Jag fick håret både klippt och färgat. Dessutom köpte jag med mig både färg, schampo, balsam och volymkräm. Allt till ett pris som jag betalar enbart för färg och klippning där hemma!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar