lördag 26 november 2016

Systerträff


Så var det min tur att samla systrarna från Konserthuskören/Chorus Amici.



Det blev både Översteglögg, som jag gjorde själv förstås, Blossas starkvinsglögg och så en alkoholfri för chaufförerna.


Några tillbehör blev det också. Här är en mjuk pepparkaka med chévre och lingon. Jag hoppade över valnöten för den hade jag med i så många andra godsaker.


Den här biten mango- och chiabars blev riktigt omtyckt, liksom chokladbrownisen.


Här har vi Tina, Gunilla, Marie och Inger i berättartagen. Temat för dagen var kulturminnen.


I soffan hittar vi Christina och Annika. Netan som sitter i stolen hade inga kulturminnen. Hon avskyr kultur sa hon! Ack ja! Men hon rider ju.........


Här har vi med Anne också. Hon hade med sig ett häftigt instrument som hon fått i Botswana. Det bestod av en stor skål av körsbärsträ med sju strängar. Underbart!

Det blev verkligen flera härliga kulturupplevelser vi fick lyssna till. Operaföreställningar, konstupplevelser, konserter och böcker. Jag berättade om Linn Ullmans bok och om boken Älskade terrorist.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar