måndag 30 maj 2016

Att flytta är jobbigt



Den 26 september 2015 såg det ut så här där nu hus 22 står.


I dag ser det ut så här! Så småningom ska det växa upp lite grönt gissar jag.


Fredag, lördag och söndag var det mat på Stuterivägen 72. Flyttar man så blir det jobbigt att fixa mat på det nya stället. Här sitter vi ute i solskenet.


Bob var förstås också med. Han fick stanna kvar hos oss medan husse och matte kämpade med flytten.


Just nu läser jag "Stalins dotter", en kanonbra biografi! Vid fötterna finns förstås Bob.


I söndags kväll var jag i S:ta Anna kyrka och lyssnade på Felicitas. Nja, lite för mycket militärisk discipli tyckte jag. Det får gärna vara ordning och reda men det finns gränser för att det ska verka naturligt och det tyckte jag inte det gjorde med denna nya körledare. Då var konserten Felicitas hade på Dunkers kulturhus mycket mycket trevligare - som jag ser det.


Dessutom saknade jag ganska många körmedlemmar som tydligen slutat. Här är i alla fall de som sjöng i söndags.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar